La Petite: Inovatia – ingredientul de succes al unui business delicios

Orice business are in spate o poveste. Iar de la un plan asternut pe hartie si pana la punerea pe picioare a unui model de business nu mai este decat un pas. Asa a inceput si povestea cofetariei La Petite pe care ne-a impartasit-o cu drag într-un interviu General Managerul acesteia, Diana Bria.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Vineri, 13 Aprilie 2018

De unde a pornit ideea de a pune pe roate un astfel de business?

Povestea noastra a inceput acasa. Eram in concediu prenatal cu Cezar, cel de-al doilea copil, și din dorința de a-mi gasi o activitate care sa ma relaxeze in rarele mele momente libere dupa ce adormeau copiii am inceput sa fac prajituri. Poate parea ciudat, insa pentru mine era cel mai relaxant moment al zilei, era liniste, puteam sa imi aud gandurile si sa fac ceva fara sa fiu intrerupta. De la cele mai simple la cele mai complicate retete, am ajuns in scurt timp sa fac prajituri si torturi pentru prietenii apropiati, apoi pentru vecinii nostri din cartierul Cosmopolis. Dupa cateva luni am decis sa duc lucrurile la urmatorul nivel si m-am inscris la un curs pentru a obtine calificarea de cofetar. Pentru mine toata aceasta experienta a fost o adevarata revelatie ce ne-a indemnat sa deschidem un laborator artizanal in Cosmopolis. Ne-am dorit si am crezut in visul nostru de a pune pe picioare o afacere de familie prin care sa facem ceea ce ne place si sa promovam lucrurile in care credem.

 

Cum caracterizati sectorul de patiserie-cofetarie de pe piata locala?

Un intreg univers de provocari in care inovatia si culturalizarea gustului isi spun cuvantul. Este un domeniu in care timpul este cel mai mare dusman, si trebuie sa persisti, sa iti actualizezi cunostintele, sa studiezi, sa iti asumi pierderi, sa iti capacitezi corect productia, sa investesti si mai ales sa reinvestesti.

Care sunt cele mai mari provocari cu care va confruntati in acest moment?

Cele mai mari provocari cu care ne-am confruntat a fost lipsa de personal. Oamenii buni in acest domeniu sunt putini. Si mai ales in domeniul productiei.  Noi am reusit din fericire sa ne formam singuri personalul insa din pacate forta de munca din Romania reprezinta cea mai mare provocare.

Deoarece concurenta este destul de acerba in majoritatea sectoarelor din industria alimentara si nu numai, multi dintre antreprenori au ales ca un criteriu de baza „inovatia”. Cum se traduce pe aceasta piata – a cofetariei, acest termen?

Pentru noi inovatia reprezinta culturalizarea gusturilor. Desi numarul cofetariilor din Romania este intr-o crestere fulminanta, si cuvintele „natural” , „artizanal” se regasesc in descrierea multor cofetarii, adevarul trist este ca doar 10% din acestea isi achizitioneaza exclusiv ingrediente naturale. Inainte sa intram in aceasta industrie, am studiat piata, si am hotarat sa mergem mai departe si sa promovam lucrurile in care credem, respectiv deserturile create exclusiv cu ingrediente de top.

De unde va procurati materia prima pentru a realiza prajiturile?

Am cautat cei mai buni furnizori si am ales sa lucram cu cei mai mari. Asadar, colaboram cu furnizori de top din domeniu care ne pun la dispozitie ingrediente de cea mai buna calitate, importate din Franta, Italia si Spania.

Realizati un top 5 al celor mai apreciate produse ale dvs.

Analizand vanzarile de la inceputul anului curent , topul este urmatorul :

    1.Prajitura si tortul Blanche Fraise

    2.Prajitura si tortul Profiterol

    3.Cozonacul traditional

    4.Prajitura Indiana

    5.Prajitura Amandina

 

Cum ati caracteriza profilul consumatorului?

 Persoanele cu varstele cuprinse intre 25 – 45 de ani. Tineri parinti, si persoanele care pun pret pe calitatea ingredientelor.

Care este cantitatea de prajituri pe care o vindeti lunar?

In functie de luna, cantitatea de prajituri vandute oscileaza intre 2.500 – 5.000 de prajituri monoportii si intre 70 si 150 de torturi.

Care sunt trendurile pe segmentul produselor de cofetarie?

Trendurile se indreapta in ultima perioada catre segmentul modern-frantuzesc si catre decoruri artistice. Noi ne-am dorit sa imbinam cofetaria moderna cu cea traditionala romaneasca, si am reusit sa facem asta cu succes. Consideram ca istoria cofetariei romanesti exista si merita a fi explorata si adaptata vremurilor actuale.

Catre ce alte directii de investitii va indreptati in urmatorii 2-3 ani?

Ne dorim sa investim in utilaje noi, in mai multe studii de specialitate, si ne dorim sa ne extindem fara a ajunge insa la nivel industrial. In urmatorul an dorim sa fim mai aproape de catre clientii nostri din Bucuresti, asadar ne pregatim intens pentru a aduce acest plan la bun sfarsit si implicit apoi sa ne crestem si capacitatea de productie.