Nestle se va concentra pe producerea de alimente si bauturi

Nestle si-a scos la vanzare divizia care comercializeaza produse si tratamente pentru ingrijirea pielii.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Luni, 24 Septembrie 2018

Motivul: compania elvetiana renunta la afacerile neperformante si cauta sa evite criticile din partea investitorului activist care solicita o restructurare, transmite Reuters.

Nestle se afla sub presiune deoarece Third Point, un fond speculativ condus de investitorul Daniel Loeb, cere masuri drastice pentru imbunatatirea performantelor financiare. Nestle a anuntat ca exploreaza optiunile strategice pentru aceasta divizie, spunand ca ``viitoarele oportunitati de crestere ale Nestle sunt in afara obiectivelor strategice ale companiei``, care se concentreaza pe alimente, bauturi si nutritie.

Saptamana trecuta, Nestle a acceptat sa-si vanda divizia de asigurari Gerber Life, pentru suma de 1,55 miliarde de dolari, iar surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul au declarat, pentru Reuters, ca va depune o oferta pentru divizia de bauturi Horlicks a GlaxoSmithKline.

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, are 335.000 de angajati, 436 de fabrici in 85 de tari si isi vinde produsele in 189 de state. Nestle Romania exporta 35% din productia fabricii de la Timisoara in Ungaria, tarile de la Marea Adriatica, statele mediteraneene si, incepand din acest an, in Irlanda.