#covid-19 Ionut Radulescu (Frisomat): „Se resimte o crestere a productiei alimentare interne”

Agricultura a fost, este si va fi un sector de o importanta majora pentru Romania. Iar in ultima perioada de cand s-a declansat criza COVID-19 a inceput sa se observe o supraproductie in fermele mici si medii, care de regula aprovizionau pietele mici si magazinele de proximitate.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Miercuri, 01 Aprilie 2020

Este o observatie facuta si de catre directorul comercial al Frisomat Romania, companie belgiana care proiecteaza, dezvolta, produce si construieste hale metalice realizate din otel laminat la rece.

„Acest fenomen este rezultatul schimbarii comportamentului consumatorului roman (cumparaturi online si/sau cantitati mai mici si la o frecventa mai redusa). Din semnalele primite de la asociatiile de profil din Agricultura, Zootehnie si Procesatorii de carne, lapte si oua, se poate identifica un trend ascendent pentru productia interna, trend care este accentuat si prin aparitia unor disfunctionalitati de productie la fermele din tarile de unde Romania importa produse alimentare (aparitia de focare de gripa aviara si salmonela in Polonia, limitarea de exporturi de cereale din Rusia si Ukraina). Astfel, putem vorbi despre o crestere de noi unitati de pui, gaini ouatoare si depozite de cereale”, a declarat pentru AgroFood.ro, Ionut Radulescu.

Ionut Radulescu ne-a explicat ca multi dintre clientii companiei au inceput sa resimta o parte dintre efectele negative survenite in urma declansarii crizei COVID-19.

„Daca in trecut se putea observa o tendinta de crestere pentru noi spatii de depozitare, acum se inregistreaza o stagnare sau chiar o scadere pe aceasta ramura a industriei (-34% Martie 2020 vs. Martie 2019). Insa putem vorbi despre o crestere in ceea ce priveste segmentul de Productie si Agricultura (+29% Martie 2020 vs. Martie 2019)”, a punctat directorul comercial Frisomat.

Pentru a facilita dezvoltarea colaborarii intre partenerii Frisomat Romania, compania a lansat in luna februarie programul FrisoCare. Prin intermediul acestuia toti partenerii Frisomat Romania (beneficiari de hale metalice) pot lansa cereri de parteneriat/colaborare, oferte de produse-servicii-solutii.

Frisomat  are 450 de angajati la nivel mondial si detine 14 filiale internationale.