1,23 miliarde de dolari pentru achizitionarea afacerii cu branzeturi din Canada a grupului Kraft

Grupul agroalimentar american Kraft Heinz Co a acceptat sa-si vanda afacerea cu branzeturi din Canada companiei Parmalat, intr-o tranzactie de 1,62 miliarde de dolari canadieni (1,23 miliarde de dolari) care va ajuta Kraft sa-si reduca datoria de aproape 31 de miliarde de dolari, transmite Reuters.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Joi, 08 Noiembrie 2018

Tranzactia vine la o luna dupa semnarea Acordului economic Statele Unite, Mexic, Canada (USMCA), care inlocuieste Acordul nord-american de liber schimb (NAFTA). Prin noul acord Canada si-a deschis partial piata interna catre produsele din Statele Unite.

Afacerea cu branzeturi vanduta de Kraft, care include branduri precum Cracker Barrel, P'tit Quebec si aMOOza, a inregistrat anul trecut vanzari de aproximativ 560 de milioane de dolari canadieni, au anuntat Kraft si Parmalat.

Tranzactia, care urmeaza sa se finalizeze in primul semestru din 2019, urmeaza unui proces de licitatie competitiv, a precizat Parmalat. Conform acordului, Kraft va vinde facilitatea sa de productie din Ingleside, Ontario, si va transfera 400 de angajati companiei Parmalat.

Grupul agroalimentar american va continua sa detina si sa vanda alte produse din branza, cum ar fi Philadelphia, Cheez Whiz si Kraft Singles, care sunt procesate in Quebec.

Parmalat, prezenta de un secol pe piata canadiana, a informat ca in urma tranzactiei isi va consolida afacerile in aceasta tara, unde are deja 3.000 de angajati si 16 unitati de procesare a laptelui.

Achizitia Parmalat din Canada marcheaza extinderea pe piata nord-americana a Lactalis, cea mai mare companie de produse lactate din lume, care controleaza aproape 90% din Parmalat.

``Tranzactia va intari prezenta companiei in Canada - o piata strategica a branzeturilor, cu o valoarea adaugata ridicata``, se arata intr-un comunicat separat al grupului francez Lactalis.

Infiintat in 1933, Lactalis este un gigant alimentar cu vanzari anuale de 18,4 miliarde de euro, 18.900 de angajati si 246 de unitati de productie in 47 de tari, inclusiv Romania.

In Romania, Lactalis este lider de piata, dupa ce a cumparat brandurile de lactate LaDorna, Albalact si Covalact.