Auchan lanseaza Clubul Marci Emblematice Romanesti

Cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei si din dorinta de a aduce in atentia romanilor unele dintre cele mai apreciate marci autohtone de bunuri de larg consum, Auchan lanseaza Clubul Marci Emblematice Romanesti.

Scris de Agro Food, Vineri, 27 Noiembrie 2020
Prin acest proiect, compania isi propune sa dezvolte, pe termen lung, actiuni menite sa evidentieze marcile infiintate pe plan local si care se bucura de o indelungata traditie, in unele cazuri chiar si de peste un secol.
 
„Ne propunem sa celebram cele mai longevive marci romanesti care se regasesc in casele si inimile romanilor de zeci si chiar sute de ani. Gandit pe termen lung, acest proiect are misiunea de a aduce in atentia consumatorilor produse si marci traditionale romanesti, sprijinind, astfel, si producatorii locali mai tineri in a-si construi un istoric cat mai indelungat si de a intra in clubul marcilor cu traditie de peste 100 de ani. Pe aceasta cale, lansam o invitatie catre partenerii nostri de a se alatura acestei initiative de recunoastere si sustinere a brandurilor locale, un proiect pe care il consideram nu doar util, ci si necesar pentru piata de retail”, a declarat Tiberiu Danetiu, Director Marketing Auchan Retail Romania.
 
Peste 15 marci romanesti active pe piata locala au un istoric de peste 100 de ani.
 
Din sute de marci de bunuri de larg consum infiintate in Romania inainte de 1989, cca. 50 mai sunt si astazi prezente la raft. Din totalul celor active, cele mai multe sunt prezente in gamele de bere, acestea fiind urmate de produse din categoriile de bunuri alimentare si vinuri. De asemenea, peste 15 marci romanesti au reusit sa treaca testul timpului, inregistrand un istoric de peste 100 de ani.
 
Potrivit unei analize realizate de retailer, zeci de marci emblematice romanesti de produse de larg consum mai sunt si astazi prezente pe rafturile din magazine, acestea acoperind categorii precum: bere, bunuri alimentare, dulciuri, mezeluri si produse din carne, vinuri, cosmetice, bauturi racoritoare, lactate si detergenti.
 
Din totalul marcilor active in prezent, aproape jumatate sunt prezente si pe plan international.
 
Clubul Marci Emblematice Romanesti infiintat de Auchan include, pentru inceput, peste 30 dintre cele mai renumite marci locale, din diverse categorii de consum: Baneasa, Dacia Plant, Fagaras, Kandia, Magura, Plafar, Poiana, Rom, SanoVita, Scandia, Unisol (Bacanie), Bergenbier, Borsec, Bucegi, Bucovina, Ciucas, Cotnari, Timisoreana, Ursus, Zarea (Bauturi), Albalact, Napolact (Branzeturi si Lactate), Caroli, Cris-Tim, Matache Macelaru (Mezeluri), Dero, Doina, Farmec, Gerovital, Loncolor, Nufar, Triumf (Detergenti si produse de ingrijire personala). In etapele viitoare, clubul va fi dezvoltat constant, vizand atragerea a cat mai multor marci autohtone, atat mai vechi cat si mai noi, care sa beneficieze de actiuni comerciale si prezentare speciala in cadrul retelei Auchan, in beneficiul tuturor romanilor.
 
„Pandemia pune o mare presiune pe foarte multe industrii si este un moment crucial pentru continuitatea afacerilor producatorilor locali. Initiativa Auchan vine intr-un moment extrem de sensibil pentru piata romaneasca si cu siguranta va contribui la un proces de educare a consumatorilor pentru incurajarea consumului de produse locale. Este un proiect care are la baza atat empatia fata de marcile locale, cat si increderea in calitatea acestora si puterea lor de a genera consum. Admiram acest act de solidaritate si de consideratie fata de producatorii romani. Suntem mandri de longevitatea si relevanta marcilor noastre: Kandia (1890), Rom (1964) si Magura (1977) si ne onoreaza prezenta in acest club. Avem certitudinea ca vizibilitatea acordata marcilor romanesti va crea o relatie aparte, foarte apropiata, intre Auchan si consumatorii sai, iar pentru noi, ca producatori, o sansa in plus de a duce mai departe gusturile si valorile locale”, a declarat Gabriela Munteanu, Director Marketing Kandia Romania.
 
„Napolact este o marca romaneasca cu o traditie ce dateaza de acum mai bine de 100 de ani, care a reusit de-a lungul timpului sa pastreze increderea consumatorului, respectandu-si promisiunile. Brandul a trecut in acesti ani prin diferite etape, dar valorile principale au ramas neschimbate: brand romanesc, traditional, produs in Romania, din lapte din inima Ardealului. In acelasi timp, Napolact a fost si ramane un brand inovator, aducand in permanenta noutati pe piata, asa cum am facut cu gama Napolact Bio sau iaurtul Cremos De-al Nostru. Invitatia Auchan de a face parte din campania de 1 Decembrie confirma toate eforturile noastre, eforturile unui brand produs in Romania, din retete romanesti si materie prima locala”, a declarat Razvan Orbulescu, Director Marketing Napolact.
 
Misiunea asumata de companie este transpusa deja si in locatiile Auchan. Astfel, pana pe 2 decembrie, clientii sunt invitati sa descopere in magazinele Auchan marcile emblematice romanesti, cu traditie, dar si produse marca proprie Auchan fabricate in Romania, cele de filiera nationala, precum si preparatele autentice romanesti prezente in cadrul raionului Gastronomie.