Carrefour mizeaza pe reduceri de costuri mai mari

Grupul francez de distributie Carrefour a publicat performante operationale anuale in crestere si totodata a anuntat ca a decis sa isi revizuiasca in sus obiectivele de reducere a costurilor, transmite Reuters.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Sambata, 02 Martie 2019

Anul trecut, grupul Carrefour a realizat un rezultat net de 802 milioane euro, dupa o pierdere de 531 milioane euro in 2017, din cauza unor cheltuieli exceptionale. Fluxul liber de numerar a crescut cu 14%, pana la 1,088 miliarde euro, iar datoria neta a coborat la 3,7 miliarde euro, de la 3,74 miliarde euro.  In aceste conditii, Carrefour a mentinut dividendele anuale nemodificate la 0,46 euro pe actiune dar a modificat unele din obiectivele incluse in planul de restructurare 'Carrefour 2022'. Grupul mizeaza in prezent pe reduceri de costuri de 2,8 miliarde euro pana in 2020, fata de 2 miliarde euro cat viza anterior. 

"Rezultatele noastre incurajatoare ne permit sa ne revizuim in sus o parte din obiectivele pe 2022. Pentru Carrefour, 2019 va fi un an in care accentuam initiativele din planul 2022, pentru a ne deservi mai bine clientii", a declarat directorul general de la Carrefour, Alexandre Bompard.

Carrefour este in mijlocul unui plan cincinal lansat in urma cu un an in ideea de  a reduce costurile, a creste investitiile in E-commerce si a cauta un parteneriat in China, totul pentru a-si majora profiturile si a raspunde la concurenta crescuta venita din partea retailerului online Amazon.