Eurostat: Cumparaturile online, pe un trend ascendent in UE

Cumparaturile online continua sa creasca in Uniunea Europeana (UE). Cu o deschidere tot mai mare spre utilizarea internetului si imbunatatirea standardelor de securitate, consumatorii apreciaza posibilitatea de a putea face cumparaturi oricand, oriunde, de a compara preturile, dar si ocazia de a accesa o gama larga de produse.

Scris de Daniela Carolina Cristescu, Joi, 23 Aprilie 2020

In timpul pandemiei de coronavirus, cu strazile pustii si consumatorii aflati sub restrictii de distantare sociala, este foarte probabil ca shoppingul online sa creasca in continuare, se arata pe siteul oficial Eurostat.

60% dintre persoanele din UE cu varste cuprinse intre 16 si 74 de ani au cumparat online in cursul anului trecut, comparativ cu 56%, din sondajul din 2018. Fata de 2009, ponderea cumparatorilor online a fost dubla, care a crescut de la 32%.  

Barbatii tind sa cumpere online ceva mai mult decat femeile, atingand o pondere de 61%, iar 59% dintre femei cumpara online. Cu toate acestea, ponderea cumparatorilor online a crescut mai mult in randul femeilor in ultimii 10 ani (de la 29% in 2009, la 59% in 2019), decat in ​​randul barbatilor (de la 35% in 2009, la 61% in 2019).  

Ponderea cumparatorilor online a crescut substantial in randul tuturor grupelor de varsta din ultimii 10 ani, in special pentru grupele de varsta cuprinse intre 16 si 54 de ani. Cea mai mare pondere si cea mai mare crestere a fost in randul utilizatorilor de internet cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani (de la 46% in 2009, la 79% in 2019), urmata de grupele de varsta 16-24 ani (de la 41% la 73%), 35 la 44 de ani (de la 41% la 71%) si 45 pana la 54 de ani (de la 31% la 61%). Ponderea cumparatorilor online a crescut si in grupul de persoane cu varste intre 55 si 64 de ani, de la 19% in sondajul din 2009 la 45% in sondajul din 2019, precum si pentru cei cu varste cuprinse intre 65 si 74 de ani (in crestere de la 8% la 28 %).

eurostat

Analizand cifrele din anul 2019 pentru statele membre ale UE, se observa ca a fost inregistrata in tarile scandinave in mod special, cea mai mare aglomerare de persoane care au cumparat online. Cele mai mari cote s-au regasit in Danemarca (84%) si Suedia (82%), urmate fiind de Olanda (81%), Germania (79%) si Finlanda (73%).

Cu toate acestea, cea mai mare crestere din ultimii 10 ani a fost in Estonia, ponderea cumparatorilor online creste 51 puncte procentuale, de la 17% in 2009 la 68% in 2019.