Glovo, bilant la doi ani de activitate in Romania. Afla care au fost cele mai vandute produse

Glovo, aplicatia de servicii de livrare rapida care permite utilizatorilor sa comande orice din orasul lor si sa primeasca sau sa trimita pachete rapid, implineste doi ani de activitate in Romania.

Scris de Daniela Carolina Cristescu, Miercuri, 20 Mai 2020

In acesti doi ani, aplicatia a fost descarcata de 1,7 milioane de ori iar utilizatorii au comandat peste 16,3 milioane de produse.

Preferintele romanilor raman constante, cele mai comandate produse fiind in continuare burgerii, shaorma, cartofii prajiti si pizza. De la deschiderea Glovo au fost comandate aproape 2 milioane de burgeri, 650,000 de shaorme, 680,000 de portii de cartofi si 520,000 de pizze.

Compania este prezenta in 26 de centre urbane din toata tara, 22 dintre acestea fiind inaugurate in ultimul an. Pe langa extinderea in localitatile din proximitatea Bucurestiului, precum Corbeanca, Otopeni, Saftica sau Petresti, aria de acoperire a Bucurestiului s-a largit si ea, locuitorii din Tunari, Mogosoaia, Bragadiru, Chitila si Popesti-Leordeni putand beneficia de serviciile rapide Glovo incepand cu luna trecuta. Bucuresti, Timisoara, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi se afla in topul oraselor cu cele mai multe comenzi.

Odata cu cresterea business-ului si a numarului de comenzi, a crescut si flota de curieri parteneri, in aplicatie fiind inscrisi in acest moment peste 17,200 de curieri parteneri. Acestia au parcurs in cei doi ani peste 23,2 milioane de km pe bicicleta, pe jos, cu scooterul sau cu masina, reusind sa imbunatateasca durata medie de livrare, de la 45 de minute la 38 de minute pentru mai mult de 90% din comenzi. Eforturile curierilor se pot vedea si in castiguri, acestia putand avea un venit mai mare decat un salariu mediu pe economie: un curier poate castiga aproximativ 24 de lei pe ora.

„In ceea ce priveste partenerii, daca in luna mai a anului trecut aveam 235 de business-uri in aplicatie, acum am ajuns la peste 1500 de parteneri activi, printre care putem mentiona parteneri puternici precum McDonald’s, KFC, Starbucks, Burger King, Pizza Hut, Subway sau Taco Bell. Cea mai spectaculoasa evolutie a fost reprezentata de parteneriatul cu Kaufland, pe care l-am extins in toate orasele in care suntem prezenti si impreuna cu care, in luna aprilie, am dezvoltat un proiect pentru ajutorarea persoanelor in varsta, catre care am livrat peste 260,000 de produse. Nu in ultimul rand, credem ca suportul pe care l-am oferit concret business-urilor locale in ultimele luni in reconfigurarea strategiei lor de vanzari, mai ales pentru cele din domeniul HoReCA, a demonstrat ca suntem o companie careia ii pasa in mod real de partenerii cu care lucreaza”, a declarat Victor Racariu, General Manager Glovo Romania.

Cele mai mari valori ale comenzilor au fost inregistrate pentru Kaufland, respectiv 3001 lei pentru o lista de cumparaturi de 293 de produse si 2561 lei pentru o lista de cumparaturi de 281 de produse. Cea mai mare comanda din afara sectiunii Kaufland a avut o valoare de 2248 lei, pentru 29 de produse de la un magazin cu specific rusesc din Bucuresti.

“In urmatorul an, ne dorim ca Glovo sa devina sustenabil in Romania. Vom implementa o strategie noua de business mai accesibila pentru clienti, care sa se reflecte in livrari mai rapide, mai ieftine si oferte diversificate in aplicatie”, a mai precizat Victor Racariu.