Lidl organizeaza o noua campanie de colectare de alimente

In perioada 7-20 decembrie, Lidl organizeaza o noua campanie de colectare de alimente, in parteneriat cu reteaua Bancilor pentru Alimente din tara.

Scris de Agro Food, Vineri, 04 Decembrie 2020
Dupa editia pilot din decembrie 2019, acum, Lidl extinde lista de magazine participante la campanie la 80 de unitati. In plus, si numarul beneficiarilor campaniei a crescut, anul acesta fiind implicate in aceasta initiativa atat Bancile pentru Alimente din Bucuresti, Cluj-Napoca, Roman, Brasov si Oradea, cat si cele din Timisoara si Constanta, recent inaugurate cu sprijinul Lidl si al celorlalti parteneri.
 
Pana in prezent, Lidl a investit peste 2,4 milioane lei in infiintarea celor 7 Banci regionale pentru Alimente.
 
Comunicatul subliniaza ca risipa alimentara este o problema globala cu consecinte complexe, atat in ceea ce priveste impactul negativ asupra mediului, cat si in privinta conditiei economice a populatiei. Potrivit Foodwaste.ro, in Romania 2,55 milioane de tone de produse alimentare sunt aruncate anual, in timp ce 4,5 milioane de romani traiesc in saracie.
 
In primele 10 luni ale lui 2020, reteaua Bancilor pentru Alimente a redistribuit peste 2130 de tone de produse alimentare colectate de la companiile partenere retelei, care au ajuns mai departe la peste 80.000 de persoane beneficiare din categorii vulnerabile, in parteneriat cu 369 de ONG-uri. Din martie si pana in prezent, Lidl a donat peste 85 de tone de alimente.
 
Anul trecut, Lidl Romania a organizat editia pilot a campaniei de colectare de alimente, in parteneriat cu reteaua Bancilor pentru Alimente din Romania. Prin intermediul acesteia, clientii din 12 magazine Lidl din tara au putut dona alimente destinate persoanelor defavorizate, beneficiari ai retelei, in perioada sarbatorilor de iarna. Au fost stranse astfel 16,7 tone de alimente, care au fost distribuite mai departe prin organizatiile partenere ale retelei catre aproximativ 7.000 de beneficiari finali.
 
Produsele care pot fi donate de catre clienti sunt semnalizate la raft in magazinele Lidl participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesita o temperatura speciala de pastrare, precum: alimente de baza (ulei, faina, zahar, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste fainoase, sosuri, lapte UHT (care se pastreaza la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiti, cafea, ceai, dulceata si gemuri.
 
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central in Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piata de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent in 32 de tari din intreaga lume si in prezent opereaza aproximativ 11.200 de magazine si peste 200 de centre logistice in 29 de tari la nivel mondial.