Mega Image lanseaza sistemul Nutri-Score pentru produsele marca proprie

Mega Image continua sa-i inspire pe consumatori sa faca alegeri echilibrate pentru o alimentatie sanatoasa si, incepand cu luna mai, lanseaza sistemul Nutri-Score pentru produsele marca proprie, un sistem independent de etichetare, care clasifica produsele alimentare pe baza informatiilor nutritionale.

Scris de Agro Food, Vineri, 21 Mai 2021
Dezvoltat la nivel international de oameni de stiinta renumiti in domeniul nutritiei, sistemul este cunoscut in tari precum Franta, Belgia, Spania, Germania si Olanda, unde a fost deja adoptat.
 
1500 de produse marca proprie Mega Image etichetate cu sistemul Nutri-Score
Sistemul Nutri-Score este deja calculat pentru aproximativ 1500 de produse marca proprie Mega Image, atat locale (Gusturi Romanesti, Mega Apetit), cat si de import (Delhaize, 365 essential, Delicata). Astfel, clientii Mega Image pot cauta la raft produsele marca proprie cu eticheta Nutri-Score pentru a alege dintr-o privire un produs alimentar pornind de la valoarea nutritionala. Eticheta Nutri-Score este deja inclusa pe ambalajele marcilor proprii de import, iar pentru cele locale este pozitionata la raft, langa eticheta de pret.
 
„Suntem responsabili sa fim alaturi de clientii nostri sa faca alegeri pentru o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos. Stim ca uneori poate nu e usor sau nu au timp sa fie permanent informati, de aceea le venim in ajutor. Introducem astfel pe toate produsele noastre marca proprie noul sistem international de etichetare Nutri-Score, care ajuta fiecare client sa aleaga dintr-o privire un produs alimentar, pe baza informatiilor nutritionale. Acum, va fi mult mai usor pentru fiecare sa faca alegeri echilibrate, care stau la baza unei alimentatii sanatoase,” afirma Adrian Nicolaescu, VP marketing, e-commerce, comunicare si sustenabilitate Mega Image.
 
Eticheta Nutri-Score
Eticheta Nutri-Score prezinta prin 5 culori, de la verde la rosu, si 5 litere, de la A la E, valoarea nutritiva pentru 100 g sau 100 ml dintr-un produs, iar interpretarea valorilor este foarte simpla: produsele marcate cu culoarea verde (A, B) sunt produse importante in alimentatie, care ar trebui consumate mai des. Produsele marcate cu galben (C) ar trebui consumate cu moderatie, in timp ce produsele marcate cu portocaliu si rosu (D, E) trebuie consumate in cantitate mai mica, deoarece contin o cantitate mai mare de grasimi, zahar si sare.
 
„Alimentele nu sunt impartite doar in doua categorii: sanatoase si nesanatoase. Este important sa intelegem ca mancarea este sanatoasa, cu conditia sa stim care este portia corecta. Iar pentru asta avem nevoie de un instrument si Nutri-Score poate fi acesta. Este vorba de un sistem de etichetare pe baza unui semafor de culori care imparte alimentele in 5 grupe, de la A la E. Principiul este simplu, nu este vorba de produse permise si interzise, ci de un consum optim, adaptat fiecarei categorii: alimentele din grupa verde A si B pot fi consumate mai des sau in cantitate mai mare, in timp ce alimentele din grupa rosie D si E se consuma mai rar sau in cantitate mai mica.
 
Educatia consumatorilor cu Nutri-Score
Nutri-Score se dovedeste astfel o metoda utila pentru educatia consumatorilor, trebuie ca ei sa stie ca produsele bogate in zahar si grasime au o valoare calorica si nutritiva crescuta, prin urmare portia va fi mai mica. In schimb alimentele care contin multa apa si fibre au o densitate calorica mica, deci portia va fi mai mare. Haideti sa invatam care e portia corecta si ca exista doua categorii de alimente: alimente de baza, ce se consuma in fiecare zi sau chiar de mai multe ori pe zi si alimente facultative, pe care le consumam cu masura, din cand in cand, pentru placerea gustului. Iar Nutri-Score ne ajuta sa facem diferenta dintre ele,” explica Mihaela Bilic, medic nutritionist.
 
Prin implementarea noului sistem de etichetare, Mega Image isi propune sa-i ghideze pe consumatori sa manance sanatos prin promovarea principiilor unei alimentatii echilibrate si incurajarea consumului variat, cu alimente de la A la E, care au elemente nutritive diferite.
 
Astfel, consumatorii pot compara acum, doar dintr-o privire, doua produse din aceeasi categorie sau din categorii diferite si pot face usor alegeri pentru un cos de cumparaturi echilibrat.