Nestle a donat 10 milioane de lei comunitatilor din Romania afectate de pandemie

Nestle a alocat, la nivel local, echivalentul a 10 milioane de lei pentru a sprijini comunitatile, partenerii, institutiile medicale si angajatii in perioada martie - iunie, informeaza compania intr-un comunicat.

Scris de Agro Food, Joi, 25 Iunie 2020

"Inca de la inceputul pandemiei, compania Nestle a mobilizat resurse din intreaga lume pentru a contribui, prin donatii in produse si bani, la sprijinirea institutiilor medicale, bancilor de alimente si altor institutii similare. Prin parteneriatul international cu Federatia Internationala a Societatilor de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, a fost alocat la nivel global un buget de 10 milioane franci elvetieni pentru sprijinul comunitatilor afectate de pandemie. La nivel local fondurile alocate reprezinta echivalentul a 10 milioane lei si au fost destinate suportului oferit comunitatilor, partenerilor, institutiilor medicale si angajatilor in perioada martie - iunie, inclusiv pentru distribuirea a aproximativ 3,5 milioane de portii de energie catre personalul medical, persoane fara apartinatori si familii nevoiase, precum si pentru achizitionarea a 100.000 de masti de protectie pentru sistemul medical", se spune in comunicat.

 

Compania Nestle, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria alimentara si a bauturilor la nivel global, anunta planurile locale pe termen scurt si mediu cu privire la implicarea in dezvoltarea comunitatilor din Romania. Intr-un context dificil, ce genereaza impact major asupra comunitatilor, compania ramane nu doar un partener de incredere al comunitatilor, un angajator si un partener de afaceri solid, dar si o voce importanta in angajamentul pentru crearea, sprijinirea si implementarea de solutii pentru a pregati economiile pentru lumea post-criza.

 

Potrivit unui raport realizat de Departamentul pentru Afaceri Economice si Sociale din cadrul Organizatiei Natiunilor Unite, intitulat Everyone Included: Social Impact of COVID-19, focarul COVID-19 afecteaza toate segmentele populatiei si genereaza o presiune majora asupra membrilor grupurilor sociale aflate in situatiile cele mai vulnerabile. In acest context, apare nevoia unui schimbari a dinamicii privind implicarea sociala si a unei noi modalitati de raportare la noua realitate, conturata in jurul prioritizarii solidaritatii fata de comunitati, fata de angajati si fata de parteneri.

 

"Solidaritatea si responsabilitatea sociala sunt esentiale in momente de criza, si sunt doua valori care dicteaza fiecare decizie la nivel de business. Aceasta criza nu e nici pe departe depasita, si este important sa fim alaturi de comunitati si sa pastram, in continuare masurile de siguranta, atat la nivel de companie, cat si la nivel individual", a declarat Leszek Wacirz, Country Manager Nestle Romania.

 

In perioada urmatoare, compania Nestle va sustine reluarea activitatii partenerilor de afaceri din domeniile afectate, prin oferirea de produse in mod gratuit si alocarea unor fonduri speciale, oferind totodata sprijin suplimentar angajatilor pentru a le asigura sanatatea, siguranta si bunastarea. O atentie deosebita este acordata partenerilor din sectorul out-of-home, sever afectat la nivel national.

 

Divizia out-of-home a inregistrat o scadere de doua cifre in primul trimestru din 2020, generata de masurile din zona Horeca si de impactul semnificativ asupra consumului in afara casei.

 

"In ciuda dificultatilor intampinate in aceasta categorie, este prioritar pentru noi sa fim alaturi de partenerii nostri pentru a-i sprijini in repornirea afacerilor, odata cu relaxarea masurilor. Ca parte a initiativei Always Open For You, am reusit sa le oferim acestora capital aditional de aproape 4 milioane de lei prin care isi pot asigura continuitatea business-urilor in aceasta perioada critica", a declarat Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer Nestle Professional.

 

A doua jumatate a anului 2020 vizeaza noi investitii si initiative, dedicate dezvoltarii sustenabile, educatiei nutritionale a copiilor si generarii de oportunitati in cariera pentru tinerii din Romania. Obiectivele pentru imbunatatirea calitatii vietii consumatorilor si contributia la un viitor mai bun pentru toate generatiile raman o prioritate pentru Nestle. La nivel global, actiunile de responsabilitate sociala ale companiei sunt indreptate catre nutritie pentru indivizi si familii, sustenabilitate pentru mediu si dezvoltare profesionala pentru tineri, si sunt reunite in cadrul a trei programe dedicate - Nestle for Healthier Kids, Nestle Needs YOUth, Nestle for a Waste Free World.