Nestle recunoaste ca majoritatea produselor sale sunt nesanatoase

Cel mai mare producator mondial de alimente, grupul elvetian Nestle, recunoaste intr-un document intern ca peste 60% din bauturile si produsele sale alimentare nu indeplinesc 'definitia standard a produselor sanatoase' si de asemenea ca 'unele din categoriile si produsele noastre nu vor fi niciodata sanatoase', informeaza Financial Times.

Scris de Agro Food, Miercuri, 02 Iunie 2021
Cotidianul citat sustine ca a consultat o prezentare care a circulat intre directorii Nestle la inceputul anului, conform careia doar 37% dintre bauturile si produsele alimentare de tip mainstream ale grupului, excluzand produse de tip hrana pentru animale si produse specializate pe nutritie, au obtinut un rating de 3,5 stele conform noului sistem de clasificare a alimentelor sanatoase.
 
Acest sistem clasifica alimentele pe o scara de pana la cinci stele si este utilizat de grupurile internationale precum Access to Nutrition Foundation.
 
Nestle, compania care produce napolitanele KitKats, supele Maggi si cafeaua Nescafe, descrie pragul de 3,5 stele drept 'definitia standard a produselor sanatoase'.
 
Insa in portofoliul general de bauturi si produse alimentare al grupului elvetian aproximativ 70% din produsele alimentare ale Nestle nu indeplinesc standardul, alaturi de 96% din bauturi si 99% dintre dulciurile si marcile de inghetata Nestle.
 
'Am reusit sa ne imbunatatim in mod semnificativ produsele...dar portofoliul nostru nu indeplineste in continuare definitiile externe ale sanatatii intr-un mediu in care presiunile de reglementare si solicitarile consumatorilor cresc exploziv', se arata in prezentarea consultata de Financial Times.
 
Directorul general de la Nestle, Mark Schneider, a recunoscut dorinta consumatorilor pentru o dieta sanatoasa dar cu toate acestea a respins acuzatiile ca alimentele procesate vandute de Nestle si alte multinationale tind sa fie nesanatoase.
 
Cu toate acestea, in prezentarea mentionata de Financial Times, un produs precum bautura cu gust de portocale San Pellegrino obtine un rating 'E', cel mai slab calificativ potrivit unui sistem diferit de notare, denumit Nutri-Score, cu 7,1 grame de zahar la 100 de mililitri. De asemenea, produsul Nesquik cu aroma de capsuni care este vandut in SUA are 14 grame de zahar la o singura portie, alaturi de mici cantitati de colorant si arome, desi este descris drept 'micul dejun perfect pentru copii'.
 
In replica, Nestle sustine ca 'lucreaza la un proiect valabil la nivelul intregii companii pentru a-si revizui strategia in domeniul nutritiei si sanatatii. Analizam intregul nostru portofoliu pentru a ne asigura ca produsele noastre ajuta la indeplinirea nevoilor nutritionale ale oamenilor'.
 
Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, este prezenta in 189 de tari din intreaga lume. Nestle ofera un portofoliu larg de produse si servicii pentru oameni si animale de companie, pentru tot parcursul vietii. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi si Nido.