O treime din romanii de la oras consuma dulciuri fara zahar

Trei din zece romani din mediul urban consuma (si) dulciuri fara zahar, tinerii sunt fruntasii clasamentului cand vine vorba de alternative la zahar, cum influenteaza nivelul de educatie preferinta pentru alternativele fara zahar sunt principalele concluzii ale studiului.

Scris de Agro Food, Joi, 03 Iunie 2021
Dintre consumatorii de dulciuri fara zahar, 38% dintre consumatori au intre 15-24 de ani, iar alti 38% se incadreaza in categoria de 25-34 de ani. Procentele scad usor odata cu inaintarea in varsta, astfel avem 32% pentru categoria 35-44 de ani si doar 23% la romanii de peste 44 de ani.
 
In acelasi timp, studiul ne arata ca 35% dintre cei care au mancat produse fara zahar in ultimele 3 luni sunt necasatoriti. Sunt mai numerosi si cei fara copii, acestia reprezentand 52% din randul celor care au optat pentru acest gen de produse.
 
Nivelul de educatie este un alt criteriu care influenteaza preferinta pentru alternativele fara zahar. Din totalul poputiei, cei cu educatie medie si inferioara aleg mai rar alternative la zahar decat cei cu studii superioare (25% vs 34%).
 
De asemenea, exista si diferente de gen cand vine vorba de consumul produselor fara zahar. Remarcam ca dintre consumatori 54% sunt femei si 46% barbati.
 
Consumul de produse fara zahar mai este influentat, conform studiului, si de nivelul de calificare profesionala. Astfel, doar 22% dintre gulerele albastre (respondenti cu meserii calificate ce presupun munca fizica, manuala) consuma produse fara zahar, fata de gulerele albe (respondenti cu studii superioare si joburi care presupun o munca de birou) care scoreaza un procent de 45%.
 
Studiul despre consumul produselor fara zahar si cum a evoluat trendul de alimentatie sanatoasa in pandemie a fost realizat in perioada aprilie – mai a anului 2021, de echipa IZI data, cu sprijinul agentiei de consultanta strategica Noeland.
 
Studiul a fost realizat pe o populatie digitalizata, reprezentativ urbana de 1.022 chestionare CAWI (Computer Assisted Web Interviews), pe un esantion de respondenti cu varste de peste 14 ani din toata Romania, cu o eroare de esantionare de 3%.