Studiu: Directorii de retail vad magazinele ca pe un mediu atractiv pentru cumparaturi

Aproape trei sferturi (73%) dintre directorii de retail considera ca mediul de cumparaturi din magazine a devenit mult mai atractiv comparativ cu ultimii 5 ani.

Scris de Laura-Georgiana Cioba, Luni, 28 Ianuarie 2019

In timp ce 80% dintre consumatori simt ca, atat in magazin, cat si online, nu au parte de o experienta personalizata la cumparaturi, releva un studiu de specialitate, dat publicitatii.

Conform rezultatelor cercetarii realizata de Oracle NetSuite, in parteneriat cu Wakefield Research si The Retail Doctor, 80% dintre directorii de retail sunt de parere ca, daca oamenii de vanzari din magazine ar interactiona mai mult cu potentialii clienti care le trec pragul magazinului, acestia din urma s-ar simti mult mai bine primiti si ar avea o experienta la cumparaturi mult mai buna. Pe de alta parte, 28% dintre respondenti sustin ca nu exista ceva mai agasant decat un asistent de vanzari exagerat de serviabil.

Aproximativ trei sferturi dintre directorii chestionati spun, totusi, ca mediul de cumparaturi din magazine a devenit mult mai atractiv comparativ cu ultimii 5 ani, insa doar 45% dintre respondenti sunt de acord cu aceasta declaratie, iar 19% afirma ca magazinele fizice au devenit mai neinteresante.

Totodata, aproape toti directorii de retail (98%) care au raspuns studiului considera ca a interactiona si a raspunde solicitarilor venite prin intermediul retelelor sociale ajuta la construirea unei relatii mai solide cu potentialii clienti.

In tabara consumatorilor, 42% dintre cei intervievati si aproximativ doua treimi dintre cei care apartin generatiei Y (63%) au observat ca vor plati mai mult pentru o experienta la cumparaturi mai buna si personalizata. In acelasi timp, doar 11% dintre directorii din retail cred ca personalul lor dispune de instrumentele si informatiile necesare livrarii unei experiente personalizate acestora.

Potrivit sursei citate, 80% dintre consumatori simt ca, atat in magazin, cat si in online, nu au parte de o experienta personalizata la cumparaturi, in timp ce mai mult de jumatate (58%) dintre consumatori nu se simt confortabil cu modul in care magazinele folosesc tehnologia pentru a imbunatati experienta personalizata la cumparaturi, iar 45% dintre cei chestionati au reactii negative atunci cand primesc oferte personalizate online.

Studiul de specialitate arata ca majoritatea consumatorilor (53%) a reactionat negativ ultima data cand au vizitat un magazin si doar 39% se simt inspirati si increzatori in magazinele de astazi.

In ceea ce priveste utilizarea noilor tehnologii in industria de retail, 79% dintre directori din industria de retail spun ca folosirea AI (Inteligenta Artificiala) si VR (Realitatea Virtuala) in magazine va creste vanzarile. De asemenea, aproape toti directorii (98%) considera ca AI si VR vor creste traficul in magazinele fizice, dar 48% dintre consumatori nu cred ca aceste doua tehnologii ar avea vreun impact asupra probabilitatii de a intra intr-un magazin.

Sondajul a fost realizat pe un esantion de 1.200 de consumatori si 400 de directori de vanzari din retail, provenit de pe trei piete globale: SUA, Marea Britanie si Australia. Directorii de vanzari care au raspuns chestionarului au reprezentat organizatii care au inregistrat vanzari anuale cuprinse intre 10 milioane si 100 milioane de dolari americani.