Unilever se angajeaza sa reduca la jumatate risipa alimentara

Unilever a anuntat un nou obiectiv anual global de vanzari de 1 miliard de euro pentru produsele pe baza de plante, alternative pentru carne si lactate.

Scris de Agro Food, Joi, 19 Noiembrie 2020
De asemenea, compania se angajeaza sa reduca la jumatate risipa de alimente si sa ridice standardele nutritionale ale produselor alimentare ale companiei. Obiectivele anuntate fac parte din noua initiativa globala „Future Foods”, menita sa sprijine un sistem alimentar global mai sanatos si durabil.
 
Unilever isi asuma angajamentul:
- Sa reduca la jumatate, pana in 2025, risipa alimentara in operatiunile desfasurate la nivel global, din faza de productie si pana la listarea produselor la raft.
- Sa dubleze numarul produselor care contin un nivel ridicat de legume, fructe, proteine sau micronutrienti precum vitaminele, zincul, fierul sau iodul.
- Sa continue sa scada nivelul de sare si zahar din produsele din portofoliu
- Pana in 2022 1 , la nivel global, 85% din portofoliul de produse alimentare al Unilever va ajuta consumatorii sa reduca pana la cel mult 5g/zi cantitatea de sare consumata Pana in 2025, 95% dintre produsele din portofoliul global de inghetata al Unilever nu vor contine mai mult de 22g de zahar si vor avea 250 Kcal/portie. Aceasta masura nu afecteaza portofoliul de produse destinate copiilor – inghetatele pentru copii din portofoliul Unilever nu depasesc 110 Kcal/portie, masura stabilita in anul 2014.
 
„Este datoria noastra, ca unul dintre cei mai mari producatori la nivel global, sa ridicam constant standardele si sa fim pionieri in a oferi produse care ajuta oamenii sa aiba o alimentatie echilibrata. In acelasi timp, ne-am asumat angajamentul de a veni cu initiative menite sa aiba un impact pozitiv asupra planetei. Disponibilitatea unor astfel de produse la scara larga este un factor important pentru a oferi cat mai multor oameni oportunitatea sa faca alegeri mai bune. Ne luam foarte in serios acest rol si am facut deja pasi importanti in acest sens pe plan local – dam gust mancarii romanilor cu Delikat fara monoglutamat de sodiu, am scazut cu 13% cantitatea de sare din ketchupul Hellmann”s si am venit in intampinarea celor care au ales o dieta pe baza de plante cu o alternativa vegana pe gustul lor - Sosul de maioneza Vegan de la Hellmann”s cu ulei de rapita”, a afirmat Iulia Floricica, Marketing Lead Foods & Tea, Unilever South Central Europe.
 
In ultimii doi ani, Unilever a lansat o serie de inovatii pe piata din Romania, in materie de produse alimentare:
- Sosul de maioneza Vegan de la Hellmann”s - fara oua, pregatit din surse vegetale, intr-o reteta creata special pentru cei care urmeaza o dieta vegana, este preparat doar cu ingrediente de calitate si este bogat in Omega 3.
- Delikat fara monoglutamat de sodiu – este realizat din ingrediente naturale, fara monoglutamat de sodiu adaugat, fara conservanti sau coloranti artificiali, pastrand gustul inconfundabil Delikat de care romanii se bucura de peste 45 de ani.
 
„Suntem deschisi oportunitatilor care ne permit sa ne atingem obiectivul de a oferi consumatorilor romani produse gustoase, sanatoase si sustenabile. Si probabil cea mai buna dovada in acest sens este investitia in compania Good People, cu brandurile FRUFRU si Urban Monkey, la finalul anului trecut”, adauga Iulia Floricica.
 
In 2019, Unilever a achizitionat pachetul majoritar din Good People, compania din spatele brandurilor FRUFRU si Urban Monkey, un exemplu de investitie care inglobeaza viziunea Unilever “Future Foods”: de a pune pe piata produse de cea mai buna calitate, care sa ofere oamenilor posibilitatea de a face alegeri mai bune pentru ei si pentru planeta.
 
„Acum 14 ani, cand am lansat FRUFRU, ne-am luat misiunea dificila de a pune pe piata produse sanatoase, fara bazaconii si de a contribui la educarea celor din jur in materie de nutritie si un stil de viata sanatos. Luptam zi de zi cu bazaconiile pentru a pune pe rafturi cele mai proaspete si nutritive ingrediente, produse de calitate si ambalaje sustenabile. Motivatia noastra vine din impactul pe care il avem in vietile oamenilor, iar misiunea noastra de a face usor pentru oameni sa traiasca sanatos este mai relevanta ca oricand. In urma cu un an am intrat in parteneriat cu Unilever, un parteneriat care ne da posibilitatea sa acceleram dezvoltarea companiei, astfel incat sa ajungem cu produsele fara bazaconii la cat mai multi oameni”, spune Mihai Simiuc, Fondator FRUFRU si Urban Monkey.
- FRUFRU este un brand lansat in 2006 cu misiunea de a face usor pentru oameni sa traiasca sanatos si sa faca alegerile cele mai bune pentru ei si pentru planeta. Pornind de la salate de paste, brandul a evoluat intr-un portofoliu divers de produse proaspete, fara bazaconii, cu valoare nutritionala pozitiva ridicata. Zilnic, se prelucreaza peste o tona de fructe si legume proaspete, iar resturile devin hrana pentru animale la o ferma locala.
- Urban Monkey este un brand optimist care crede ca oamenii fericiti si sanatosi pot construi orase sanatoase si fericite. Sucurile Urban Monkey sunt naturale, fara zahar adaugat, doar din fructe si legume proaspete presate la rece. Acestea sunt pastrate RAW (nepasteurizate) prin pascalizare la presiune ridicata, proces ce pastreaza vitaminele si nutrientii din ingrediente.
 urban

 

 

„In ceea ce priveste businessul de inghetata, ne-am asumat o serie de angajamente care tin in primul rand de dorinta de a oferi consumatorilor produse care sa raspunda nevoilor lor actuale. Portofoliul nostru cuprinde produse pentru toate gusturile si varstele. Avem principii stricte in ceea ce
priveste produsele adresate copiilor – acestea nu au mai mult de 110 kcal/portie si inovam constant la nivel de produse pentru a oferi romanilor diversitatea de care au nevoie. Printre noutatile din ultimul an amintesc de variantele de inghetata Magnum Vegan cu proteina din mazare sau variantele de inghetata Ben & Jerry”s cu lapte de migdale”, declara Ionut Ilie, General Manager Ice Cream, Unilever South Central Europe.
- Magnum Vegan – sunt produse pe baza de proteina din mazare cu gust intens si textura cremoasa de smantana, cu un invelis de ciocolata belgiana vegana cu ulei de cocos (4,5%). Produsul este ceritificat de European Vegetarian Union
- Ben & Jerry”s Vegan – sunt realizate cu lapte de migdale, fara ingrediente modificate genetic, certificate Fairtrade, fara arome sau coloranti artificiali. In Romania, Ben & Jerry”s Vegan e disponibil in doua variante: Ben & Jerry”s non-dairy Coconutterly Caramel`d 465ml si Ben & Jerry”s Non-Dairy Peanut Butter 465ml si, incepand cu 2021, romanii se vor bucura si de Ben & Jerry”s Netflix & Chill”d Non-dairy 465 ml. Produsele sunt ceritificate de European Vegetarian Union.
- Carte d”Or – sunt produse realizate cu lapte de migdale sau lapte de cocos, in trei sortimente - Cinnamon Toffee, Coconut Blue Berries, Chocolate Red Berries. Sunt certificate de European Vegetarian Union.
 mafnum

 

Proiecte Unilever la nivel global
- In categoria de inghetata, in 2019 Vegan Magnum a fost declarat Best Vegan Ice Cream in Marea Britanie de catre PETA.
- Atat Hellmann`s Vegan Mayo, cat si Ben & Jerry`s Coconutterly Caramel`d Dairy-free au fost incluse in Top 25 Inovatii in Europa realizat de Nielsen in 2020.
- In 2019, Unilever a investit 85 de milioane de euro in „The Hive”, un centru de inovare alimentara de la Universitatea Wageningen din Olanda pentru a sprijini cercetarea in materie de produse pe baza de plante si alternative pentru carne, culturi eficiente, ambalare sustenabila si alimente nutritive.
- Obiectivele Diviziei Foods & Refreshments sustin, de asemenea, angajamentele globale ale Unilever de a avea un lant de aprovizionare fara defrisari pana in 2023, de a investi 1 miliard de euro intr-un nou Fond pentru clima si natura si de a avea zero emisii pentru toate produsele pana in 2039. Compania s-a angajat, de asemenea, sa se asigure ca 100% din ambalajele sale din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile pana in 2025.